Kava Bialetti i njena povijest
Kava Bialetti imala je vrlo zanimljiv put – od Moke do novih aparata za espresso, pa sve do lansiranja na burzi. Ovo je potpuno talijanska priča i seže unazad više od jednog stoljeća, priča o intuicijama i uspješnim susretima, kreativnosti i inspiraciji, s očima uprtim u budućnost i strašću za kavom.
Donosimo kratak pregled ove legendarne talijanske marke kave, njen put kroz povijest i zanimljivosti njenog razvoja.
- ROĐENJE MARKE – 1919. godine
U malom zaseoku Omegna (Verbania), Crusinallo, Alfonso Bialetti otvorio je radionicu za proizvodnju aluminijskih poluproizvoda. Tvrtka je brzo rasla. Ljevaonica u Conchiglii: radionica za proučavanje, dizajn i stvaranje gotovih proizvoda spremnih za prodaju.
- MOKA JE STVORENA – 1933. godine
Alfonso Bialetti dolazi na briljantnu ideju Moka Expressa: ovo je revolucioniralo način kuhanja kave kod kuće, ostajući s generacijama Talijana kad se probude, što je dovelo do toga da tvrtka postane jedan od glavnih talijanskih proizvođača, zahvaljujući također ambicioznoj odlučnosti njegova sina Renata. Ime dolazi iz grada Mokha u Jemenu, jednog od vodećih i najpoznatijih proizvodnih područja kave u svijetu.
- PRVI SE PUT POJAVIO ZAŠTITNI ZNAK BRKATOG ČOVJEKA – 1958. godine
Ugled marke Bialetti postajao je sve veći. To je također bilo zahvaljujući oglašavanju u pauzama TV programa Carosello, te komunikacijskim kampanjama temeljenim na imidžu brkatog čovjeka. Crtež olovkom Paula Campanija, koji je trebao postati simbol tvrtke, i danas se nalazi na logotipu marke, kao i na proizvodima. Slogan “Oh, da, da… čini se da je lako (napraviti dobru kavu)!” postao je krilatica.
- RONDINE PREUZIMA BIALETTI – 1993. godine
Posvećeni kvaliteti i stalno inovativnom duhu: nakon što su krenuli različitim putevima, Bialetti i Rondine su, međutim, povezani sa ova dva elementa. To je dovelo do toga da je sadašnji predsjednik, Francesco Ranzoni, kupio cjelokupni kapital tvrtke. Pet godina kasnije partnerstvo je zaživjelo, to su Rondine i Alfonso Bialetti & Co.